sobota 14. března 2015

Proč je dnešní mládež tak zkažená?


Jedním z moha důvodů,proč se odlišuji od svých vrstevníků je,že oni jsou svým způsobem zkažení. Proč tomu tak je se dá vysvětlit mnoha způsoby. Ten první je,že se jim rodiče dostatečně nevěnují,nebo je dokonce rozmazlují. I to je možnost. Když jsem chodil na základní školu,potkal jsem se s klukem,který byl o tři ročníky níž a dal by se jednoduše dal nazvat slovním spojením „rozmazlený fracek“. Byl arogantní,drzý,povýšený,rád se vytahoval a provokoval. Měl o sobě dosti vysoké mínění a nezapomínal to dávat každému najevo. A důvod proč tomu tak jsem se doslechl čirou náhodou z úst jedné spolužačky a později mi to potvrdil i jeden kamarád- má strašně hodnou maminku.
I přesto,že na vysvědčení domů pravidelně nosí čtverky (a nedivil bych se kdyby propadal),mu jeho matka pravidelně kupuje velmi drahé dárky za vysvědčení,sladkosti a různé všemožné hračky o kterých všichni ostatní sní dlouhá léta,než jim rodiče dovolí si je koupit,on měl prakticky automaticky. I přesto to však není jediný vliv,který za jeho zkaženou povahou stojí-hodný rodič,který mu dovolí prakticky všechno to jen umocňuje. Tím nejhlavnějším vlivem,který má na svědomí ty tuny nevděčných spratků je vliv obchodních korporací.
Ano bude to znít šíleně,ale právě obchodní korporace v tom hrají největší roli. Jde jim totiž jen o zisk,bez ohledu na to aby se zajímali o práva spotřebitele. A tak děti již od mala krmí různými reklamami a obchodními triky,kterým malé dítě,které ještě není schopno kritického myšlení,velmi snadno podlehne. A to si pak přenáší do puberty i do dospělosti. Musí neustále jít v souladu s módními trendy,musí mít každého půl roku nový mobil,každou chvíli novou řasenku, každou chvíli nové Play Station a tak dále. Pokud se náhodou objeví jedinec,který této nákupní horečce nepodlehne bude brzy vystaven ve škole šikaně a kvůli nátlaku své vrstevnické společnosti tomu podlehne taky a je dokonáno. Stačí si poslechnout dnešní dvanácti až patnáctileté slečny jak se zatváří,když se dozví o někom „že ještě nemá fb“,nebo „že nemá ještě nejnovější super chytrý telefon“ a podobně. Za tím stojí zejména kapitalismus a snaha velkých nadnárodních korporací vydělat. Do samotných extrémů se to už podařilo dohnat v USA. Tam je mládež tak zkažená a všeobecně trpí značnými zdravotními problémy-zejména obezitou. (jak jinak než kvůli navštěvování McDonaldu) a její povaha,je až tak krutá že oproti tomu jsou ti naši mladí úplní břídilové. Kapitalismus naučil lidi nevážit si hodnot a zajímat se jen o peníze a na té dnešní mládeži,mezi níž patřím věkově i já,to jde vidět přímo ukázkově. Otázkou je jestli to skutečně znamená negativní budoucnost. Já bych to celkově zas až tak černě neviděl-řada lidí,především ti inteligentnější,dostane v dospělosti rozum a přestane se zajímat o kraviny, i když je možné že jde jen o moji touhu. Stejně tak je možné,že průměrný Český teenager z té nákupní horečky nikdy nevyroste,stejně tak jako průmerný Asperger nikdy nevyroste ze svého Aspergerství. Člověk nikdy neví. Věřím,že toto bude jednou také diagnostikováno jako nemoc. Lidé,kteří jsou považováni za zdravé,budou taky jednou nemocní až se najde diagnóza a odborná pomoc na všechny lidské problémy. Neexistuje totiž žádný člověk,který by byl dokonalý a neměl žádné problémy.

4 komentáře:

  1. Souhlasím, jen si myslím, že chyba není v systému. V Bibli se píše velmi nepopulární věc: "Tomu, kdo má bude přidáno a tomu, kdo nemá, bude odebráno i to málo, co má." Spousta lidí si stěžuje, protože ten zákon jde proti nim.

    Chápu, že je velmi těžké uchránit dítě před posměchem ostatních, když má starý mobil, ale opravdu je řešení pouze mi ten mobil koupit?

    Připomeňte mi, abych demonstroval, až budu mít děti, jak je ochránit před posměchem a současně ten mobil nemusel kupovat. Podotýkám, že ne kvůli tomu, že by byl nějak extrémně drahý...

    OdpovědětVymazat
  2. Máš moc hezký blog :-) Přišla jsem se tady jen tak mrknout skrze odkaz na blogu Dee (Vendy), kterou mám moc ráda :-) Facebook - já ho třeba "ještě nemám" :D (Ve 28 letech :D) A ani neplánuji :-) Ty by se i smály :-) Facebook mně nějak nezaujal :D Ale naštěstí znám takovou spoustu lidí, co tohle opravdu neřeší - to kdo má a nemá facebook, značkové tričko a chytrý mobil a tak, a jsou opravdu fajn :-) Poznala jsem z mládeže asi hodně milé, moudré, přemýšlivé, etické lidi, mám opravdu štěstí, no a jsem na ně moc pyšná. Určitě není všechna mládež zkažená, to ne :-) My jsme taky byli kdysi mládež :-) A.. měla jsem levný mobil a chodila jsem s kamarádkami meditovat do lesa :-) A lidí, co mně terorizovalo bylo jen pár :D

    OdpovědětVymazat
  3. Gil Všechna mládež určitě ne...tento článek je především o té "hloupější" části mládeže. Samozřejmě,že i mezi mými(tady opravdu nevím jaké se píše i,kdyžtak mě oprav kdybych to měl špatně)vrstevníky se najdou inteligentní lidé...ale jsou bohužel v menšině. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Na podobné téma s mojí Aspergerkou mluvíme často. Ona to nechápe, neumí se zapojit do kolektivu vrstevníků, nemá si s nimi o čem povídat a často z toho byla neštastná. A já jí říkám: "Buď na sebe pyšná, že nejsi jako "dnešní" mládež"...

    OdpovědětVymazat